قرارمان ساعت 5 صبح جلوی مرکز خرید migros بود بعد از نماز صبح ساعت 5:15 در محل مقرر به اتفاق آقای ذاکری و خانواده سفرمان را با توکل به خدا شروع کردیم.

هوا روشن بود. باران شب قبل هوای صبح آنکارا را دل انگیز و نشاط آور کرده بود. از خروجی محله چانکایا به اتوبان کمربندی آنکارا وارد شدیم تابلوهای رنگارنگ ما را به سوی Samson هدایت کرد.در مسیر آنکارا به سامسون از شهرهایی مانند krikkale , corum , amasya , cersembe , zafiran , .. رد شدیم مسیر جاده همانند یک نقاشی تمیز و زیبا می باشد که به هر مسافری آرامش می دهد. مردمانی مودب و مهربان و میهمان نواز  تو را به دیداری دیگر و ملاقاتی دوباره دعوت و ترغیب می کند.

صبحانه را در جلوی یک فروشگاه با چای و نان اکرام شده از طرف صاحب فروشگاه صرف کردیم برای این که زیاد شرمنده نشویم مقداری menemen (نخود و کشمش سرخ شده) و گردو و .... خریدیم. Simit  شهر cersembe هر مسافری را به سوی خود می کشاند.

پس از گذر از شهرهای فوق الذکر به شهر Samson رسیدیم.

Samson شهری با تقریبا 500000هزار نفر جمعیت در کنار دریای سیاه است.شهری زیبا و توریستی با کشاورزی قوی و دارای امکانات شهری از قبیل مترو و تراموا و ... می باشد.ciftilig caddesi مرکز اصلی شهر برای خرید و قدم زدن برای مسافران می باشد.و نیز پارک sahil yolu جای خوبی برای پیک نیک و تفریح مخصوصا برای بچه ها می باشد. توقف ما در Samson نزدیک به 2 ساعت شد.از Samson به سمت Trabzon حرکت کردیم.

ناهار را در شهر terme  که معروف به pide می باشد صرف کردیم. Pideنوعی غذای محلی ترکیه است که شبیه گوشت چرخ کرده پرچرب لای نوعی نان مانند لواش می باشد.

مسیر Samson  به Trabzon مسیری است سرسبز. جاده به صورت اتوبان که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به کوه و جنگل منتهی می شود.کنار ساحل پلاژهای رنگارنگ و زیبا هر رهگذری را به شنا و آب تنی کردن دعوت می کند.

از شهرهای مختلف مانند ordu, gireson,…. که می گذری احساس می کنی محیط، طبیعت، جنگل، جاده، شهر و همه و همه جا را رنگ آمیزی کرده اند در یکی از پلاژهای کنار ساحل برای مدتی کوتاه توقف کردیم ولی برای این که زود به مقصد برسیم راهی شدیم.

ساعت 21:30 به شهر Trabzon رسیدیم قبلا با یکی از کارکنان کنسولی هماهنگ کرده بودیم قرارمان مرکز اصلی شهر یعنی meydan بود ساختمان کنسولی ایران تقریبا 300 متر با اینجا فاصله داشت مکانی که سوییت های آن پذیرای ما به مدت 2 شب در Trabzon خواهد بود.Trabzon

شهری تاریخی و با قدمت زیاد می باشد. منطقه ای خوش آب و هوا و کوهستانی در کنار ساحل دریای سیاه قرار گرفته است زمان های قدیم تجارت ایران به اروپا از طریق بندر Trabzon انجام می گرفته است و این شهر در مسیر جاده ابریشم بوده است در زمان فعلی نیز جاده اصلی ترکیه به کشورهای آسیای میانه از طریق این شهر انجام می گیرد.